Την στιγμή που οι υπερ-πραγματικές ψηφιακές εκτυπώσεις εξαπλώνονται στους μεγάλους οίκους μόδας, οι Βρετανίδες σταματούν να αντιστέκονται στις «παλέτες» του ουράνιου τόξου. Κάθε άνοιξη η μόδα αγκαλιάζει το χρώμα. Φέτος όμως, θα είναι διαφορετικό. Οι επιδείξεις στους διαδρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας, τον περασμένο μήνα, έκαναν σαφές στους πελάτες ότι έχουν προσκληθεί σε μια πληθώρα φωτεινών και πολυεπίπεδων ψηφιακών εκτυπώσεων στα υφάσματα – έτσι, όπως ποτέ άλλοτε.
Την στιγμή που οι σελίδες μόδας έχουν ήδη «προειδοποιήσει» τις Βρετανίδες να ετοιμάζονται για μια παλέτα χαρούμενων παστέλ αυτό το Πάσχα, αποδεικνύεται ότι εντυπωσιακά σχέδια και τολμηρές φωτογραφικές εικόνες σε υφάσματα είναι πολύ πιθανό να πρωταγωνιστήσουν το 2012, τόσο στα σχέδια επίπλωσης όσο και στις βιτρίνες ρούχων.
Καθώς η τεχνολογία εκτυπώσεων έχει εξαπλωθεί ταχύτατα λόγω ποιότητας αλλά και χαμηλού κόστους, ολοένα και περισσότεροι οίκοι μόδας, ακόμη και πιο ‘συγκρατημένοι’ όπως η Σανέλ και ο Αρμάνι, επιλέγουν τις ψηφιακές εκτυπώσεις για προώθηση της δουλειάς τους.
«Έχει γίνει πολύ εύκολο να διαχειριστείς αυτές τις εικόνες, ιδίως εκείνες που γίνονται δημοφιλείς λόγω των ‘επιπέδων’ τους», σχολιάζει χαρακτηριστικά η διεθνής σχεδιάστρια και ζωγράφος Kate Rowley. «Αρκετές από τις νέες φωτογραφικές πόζες ‘υποκλίνονται’ στην ψηφιακή εκτύπωση – το λιγότερο, επηρέαζονται από αυτήν».
Η Vanessa Gounden, η νοτιοαφρικανή σχεδιάστρια ρούχων για διασημότητες (είναι η γυναίκα πίσω από τη φίρμα Vanessa G), βλέπει τις νέες τεχνικές ως απαραίτητες για το στυλ της. «Οι ψηφιακές εκτυπώσεις επιτρέπουν ένα υψηλότερο επίπεδο δημιουργικότητας, με ενισχυμένη ευελιξία και ευστροφία», δήλωσε στον Observer.
«Η τεχνολογία μου επιτρέπει να μεταφράζω τμήματα της τέχνης μου σε εκτύπωση με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο – πρόκειται για μια μείξη τέχνης και μόδας», εξηγεί η Gounden επισημαίνοντας ότι και η εμπορική αλλά και η καλλιτεχνική δημιουργία πρέπει να αντανακλούν την ψηφιακή εποχή.
Η ψηφιακή εκτύπωση υφασμάτων είχε πρωταρχικά εξελιχθεί από τους Βρετανούς/Βραζιλιάνους σχεδιαστές Βasso και Brooke αντίστοιχα, το 2004. Στη συνέχεια αρκετοί σχεδιαστές τους ακολούθησαν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η επιτυχημένη χρήση του ψηφιακού σχεδίου από τον Αλεξάντερ Μακουίν, στην ανοιξιάτικη/καλοκαιρινή του συλλογή το 2010.